De specialisten van het Transport & Logistiek Evolutie Centrum
leiden u op wanneer u aan de slag wilt met een eigen Transportfirma. TLEC heeft
jarenlange ervaring in het verzorgen van opleidingen voor mensen die
daadwerkelijk in hun toekomst willen investeren. Het zal u goed doen om te horen
dat zij kiezen voor persoonlijke begeleiding. Zij streven er naar om onze
klanten te laten slagen voor het examen en hen de praktische kennis die ze bij
TLEC hebben opgedaan toe te laten passen.
Werken met en voor uw eigen
Transportfirma biedt vele perspectieven en mogelijkheden voor de toekomst. TLEC vertelt u hier graag meer over. Zij voorzien onze klanten van een optimaal
advies op maat waar ze van op aan kunnen. Bij TLEC geloven we dat iedereen over
zijn eigen krachten beschikt. Dankzij deze denkwijze zijn ze groot geworden door
klein te blijven. Daarom werken ze samen met diverse organisaties die ieder over
een specialiteit beschikken.
Bent u geïnteresseerd in de mogelijkheden
van het opstarten van een eigen Transportfirma? Kijk dan eens verder op de
website van TLEC (www.tlec.nl) en u zult zien wat wij allemaal voor u kunnen betekenen.
Bij TLEC haal je het ondernemersdiploma of vakdiploma voor het beroepsvervoer flexibel en zeker.
Jouw motivatie in combinatie met onze ervaringen is de ideale mix om ervoor te zorgen dat we er samen een succes van maken.
Gaat de vergunningsplicht van 500 kg laadvermogen naar 0 kg laadvermogen in Nederland. In het sociaal akkoord 2013 heeft men dit opgenomen en aan de regering aangeboden. Dit zou dan gaan betekenen dat niet alleen de transportondernemer een vergunning nodig heeft, maar ook de koeriersbedrijven. Het kan dus verstandig zijn om nu al te zorgen voor je vakbekwaamheid transport ondernemer diploma.
De Stichting van de Arbeid is van mening dat verdere liberalisering van de Europese transportmarkt op dit moment ongewenst is en dat de Nederlandse regering dit in het kader van overleg over de cabotagewetgeving zou moeten betrekken. Er is een eenduidige interpretatie nodig van alle voor de transportsector relevante wet- en regelgeving, waaronder de cabotagewetgeving. De Stichting vraagt het kabinet de volgende punten te realiseren:
Om de naleving en handhaving van de specifiek voor de transportsector gel- den wet- en regelgeving te bevorderen, wordt de samenwerking tussen alle betrokken inspectiediensten, alsmede de Landelijke Eenheid van de Nationale Politie versterkt.
Bij de aanpak van schijnzelfstandigheid wordt de werkingssfeer van de Wet Wegvervoer Goederen (WWG) uitgebreid, waarbij het laadvermogen dat bepalend is voor de noodzaak van een vergunning wordt verlaagd van 500 naar 0 kg.
De Stichting van de Arbeid dringt aan op afspraken over minimale voorwaar- den waaraan uitzendbureaus moeten voldoen en waarop zij worden getoetst voorr de afgifte van een aanwijzingsbeschikking in het kader van de Wet Wegvervoer Goederen.