Wie een Transportvergunning wil behalen kan het beste aankloppen bij
de specialisten van het Transport & Logistiek Evolutie Centrum. TLEC heeft
jarenlange ervaring in het opleiden van mensen die daadwerkelijk in hun toekomst
willen investeren. Zij streven ernaar om onze klanten te laten slagen voor het
examen van het vakdiploma vervoer, één van de eisen waaraan u moet voldoen
voordat u een transportvergunning kunt aanvragen. Cursisten moeten in staat zijn om de
leerstof praktisch toe te kunnen passen waarvoor ze bij ons de begeleiding
volgen.
TLEC vertelt u graag meer over de vakbekwaamheid voor de
Transportvergunning die u met hun hulp kunt halen. Onze speerpunten zijn
kwaliteit, klantgerichtheid en communicatie. U hoort het al: zij zijn voor u de
ideale partner in de transportwereld. Wanneer u voor de hulp van TLEC kiest, weet u
altijd precies waar u aan toe bent en komt u nooit voor ongewenste verrassingen
te staan. De kracht ligt in het verzorgen van de cursussen vakbekwaamheid en
daar plukt u de vruchten van.
Wilt u meer weten over de cursus
vakbekwaamheid om uiteindelijk uw Transportvergunning te behalen? Kijk dan eens
verder op de website van TLEC (www.tlec.nl) en ontdek onze mogelijkheden. We hopen snel meer voor u
te mogen betekenen.
Bij TLEC haal je het ondernemersdiploma of vakdiploma voor het beroepsvervoer flexibel en zeker.
Jouw motivatie in combinatie met onze ervaringen is de ideale mix om ervoor te zorgen dat we er samen een succes van maken.
Gaat de vergunningsplicht van 500 kg laadvermogen naar 0 kg laadvermogen in Nederland. In het sociaal akkoord 2013 heeft men dit opgenomen en aan de regering aangeboden. Dit zou dan gaan betekenen dat niet alleen de transportondernemer een vergunning nodig heeft, maar ook de koeriersbedrijven. Het kan dus verstandig zijn om nu al te zorgen voor je vakbekwaamheid transport ondernemer diploma.
De Stichting van de Arbeid is van mening dat verdere liberalisering van de Europese transportmarkt op dit moment ongewenst is en dat de Nederlandse regering dit in het kader van overleg over de cabotagewetgeving zou moeten betrekken. Er is een eenduidige interpretatie nodig van alle voor de transportsector relevante wet- en regelgeving, waaronder de cabotagewetgeving. De Stichting vraagt het kabinet de volgende punten te realiseren:
Om de naleving en handhaving van de specifiek voor de transportsector gel- den wet- en regelgeving te bevorderen, wordt de samenwerking tussen alle betrokken inspectiediensten, alsmede de Landelijke Eenheid van de Nationale Politie versterkt.
Bij de aanpak van schijnzelfstandigheid wordt de werkingssfeer van de Wet Wegvervoer Goederen (WWG) uitgebreid, waarbij het laadvermogen dat bepalend is voor de noodzaak van een vergunning wordt verlaagd van 500 naar 0 kg.
De Stichting van de Arbeid dringt aan op afspraken over minimale voorwaar- den waaraan uitzendbureaus moeten voldoen en waarop zij worden getoetst voorr de afgifte van een aanwijzingsbeschikking in het kader van de Wet Wegvervoer Goederen.